سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شتابزدگی را واگذار و در حجّت بیندیش وخود را از پریشان گویی نگاه دار، تا از لغزش ایمن بمانی . [امام علی علیه السلام]
کشکول حکمت های قرآنی- گزیده بیانات حکیمانه آیت الله جوادی آملی
پیوندها

قلوب اهل ایمان الان در بهشت است.

از منزل تا سر کار، از سر کار تا منزل درواقع سعی بین صفا و مروه می کند.

منزلش محل عبادت اوست، زندگی صالح و سالمی دارد؛ محل کارش هم محل تولید و خدمت به نظام اسلامی است که الکاسب حبیب الله

اما در مقابل، افراد بی ایمان خانه شان محل فساد است و محل کارشان محل ربا که یَطُوفُونَ بَیْنَهَا وَ بَیْنَ حَمِیمٍ آنٍ و درواقع بین دو کانال آتش دارد راه می رود.

برگرفته از درس تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی, رادیو معارف, برنامه بر کرانه نور, 1394/2/29



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط همایون سلحشور فرد 94/2/29:: 10:26 عصر     |     () نظر

گفته اند که بکوشید یا مال داشته باشید یا استغناء طبع، در غیر این صورت یک دولت و ملت مجبور می شوند به خواست بیگانگان تن دهند.

برگرفته از درس تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی، رادیو معارف، برنامه بر کرانه نور، 24 اردیبهشت ماه 1394




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط همایون سلحشور فرد 94/2/23:: 9:55 عصر     |     () نظر

درد دندان کشیدن به خاطر این است که می خواهند روح را از آن بیرون می کشند...
هنگام مرگ روح را از تمام اجزاء بدن جدا می کنند, برای همین است که دردآور هست

بیهوشی هم که نیست اما درد مرگ برای کسانی آسان است که هنگام مرگ, مدهوش-و نه بیهوش- باشند.

یعنی کسانی که تعلق نداشته باشند و حواسشان جای دیگر باشد.

برگرفته از درس تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی, رادیو معارف,برنامه بر کرانه نور
23 اردیبهشت ماه 1394



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط همایون سلحشور فرد 94/2/23:: 9:46 عصر     |     () نظر

برخی پس از پرداخت خمس و زکات می‌گویند مال خود را تطهیر کردیم در حالی‌که این صحیح نیست و درست آن است که بر اساس قرآن سخن بگوییم که می‌فرماید «خذ من اموالهم صدقه، تطهرهم و تزکیهم بها» و این بدان معنا است که انسان‌های صالح مورد عنایت قرار گرفته‌اند و با این کار خودشان را تطهیر کرده اند

آیت الله جوادی آملی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط همایون سلحشور فرد 94/2/23:: 9:42 عصر     |     () نظر

مبادا نهضت امام حسین را با نهضت مشروطه و امام خمینی و شهید مدرس مقایسه کنید و بگویید همه آن ها برای تحقق عدالت بود منتهی نهضت حسینی 10 درجه بالاتر از بقیه بود!

علت غایی نهضت حسینی عدالت نبود، هوالأخر(الله) بود؛ عدالت از ثمرات و برکات نهضت حضرت بود نه علت غایی آن!

آیت الله جوادی آملی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط همایون سلحشور فرد 94/2/23:: 9:40 عصر     |     () نظر

قرآن کریم میفرماید برخی دچار بیماری سیاسی در دلشان هستند، دائما برای برقراری ارتباط با دشمنان وکفار تلاش میکنند،حالا یا بایک تلفن یا نامه یامذاکره.. 

میگویند چرا ما با آنها رابطه نداشته باشیم؟!شاید نظام اسلامی شکست بخورد و ابرقدرتها به ما آسیب برسانند!

وتری الذین فی قلوبهم مرض یسارعون فیهم...

چه بسا ذات اقدس اله،مومنین را پیروز گرداند

عسی الله ان یأتی بالفتح

این بیماری سیاسی در قلب آنهاست

برگرفته از درس تفسیر حضرت علامه جوادی آملی

قرآن کریم میفرماید برخی دچار بیماری سیاسی در دلشان هستند، دائما برای برقراری ارتباط با دشمنان وکفار تلاش میکنند،حالا یا بایک تلفن یا نامه یامذاکره..

میگویند چرا ما با آنها رابطه نداشته باشیم؟!شاید نظام اسلامی شکست بخورد و ابرقدرتها به ما آسیب برسانند!

وتری الذین فی قلوبهم مرض یسارعون فیهم...

چه بسا ذات اقدس اله،مومنین را پیروز گرداند

عسی الله ان یأتی بالفتح

این بیماری سیاسی در قلب آنهاست

برگرفته از درس تفسیر حضرت علامه جوادی آملی



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط همایون سلحشور فرد 94/2/23:: 9:38 عصر     |     () نظر

ألسّلام علیکم, یعنی قلب شما سالم است.

اما ظرف سالم داشتن کمال نیست، کمال در مظروف سالم و محتوای ظرف است؛ لذا می گوییم: السّلام علیکم و رحمه الله و برکاته

رحمت و برکات خدا، همان مظروف قلب سالم است.

برگرفته از بیانات آیت الله جوادی آملی به مناسبت ماه محرم با موضوع "تفسیر زیارت جامعه کبیره"

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط همایون سلحشور فرد 94/2/23:: 9:36 عصر     |     () نظر

بکوشیم محبوب ملائکه شویم؛ آن ها هیچ کینه و عداوتی بین خود ندارند؛

وقتی برگ توت در سایه یک کرم می شود ابرشم, چرا انسان در سایه تربیت الهی همچون پرنیان نشود؟!

(از سخنرانی آیت الله جوادی آملی به مناسبت ماه محرم/ رادیو معارف)



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط همایون سلحشور فرد 94/2/23:: 9:34 عصر     |     () نظر

یک وقت سرزمینی لم یزرع نامیده می شود. یعنی کشاورزی در آن صورت نگرفته که ممکن است در آینده زراعت شود.
اما یک وقت بِوَادٍ غَیْرِ ذِی زَرْعٍ، سرزمینی سنگلاخی که اصلاً قابل زراعت نیست.
درباره قرآن نیز یک وقت لاعوج له گفته می شود، کتابی که در آن کجی نیست
اما جای دیگر می فرماید: وَلَمْ یَجْعَل لَّهُ عِوَجًا
کتابی اصلاً کجی در آن راه ندارد. قابل تحریف نیست
بر فرض هم کسی یک آیه را تحریف کرد، با آیه ای دیگر رسوا می شود

برگرفته از درس تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط همایون سلحشور فرد 94/2/17:: 10:32 صبح     |     () نظر

قبل از اینکه اسلام و مسجد و روحانیت مطرح شود
در جنگ جهانی اول هرچه خواستند گرفتند
در جنگ جهانی دوم هرچه خواستند گرفتند
در کودتای ننگین 28 مرداد هرچه خواستند گرفتند
اما در انقلاب اسلامی و رهبری امام هرچه خواستیم گرفتیم


برگرفته از درس تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی-رادیو قرآن-برنامه سروش هدایت


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط همایون سلحشور فرد 94/2/17:: 10:29 صبح     |     () نظر
   1   2      >