سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم را با عمل همراه باید ساخت ، و آن که آموخت به کار بایدش پرداخت ، و علم عمل را خواند اگر پاسخ داد ، و گرنه روى از او بگرداند . [نهج البلاغه]
کشکول حکمت های قرآنی- گزیده بیانات حکیمانه آیت الله جوادی آملی
پیوندها

بعضی از مقتدران کارشان فساد فی الارض است؛ شما الآن می‌بینید شرق ایران این طور است، غرب ایران این طور است، جنوب ایران این طور است، شمال ایران این طور است؛ الآن ما به برکت همین اهل بیت در میدان مِین از مصونیّت برخورداریم.

خُب این اطراف که می‌بینید یا القاعده است یا طالبان است یا کذا و کذاست؛ همین است دیگر، إِذَا تَوَلَّی سَعَی فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ این غالب کار اینهاست و این ها عزیزانِ بی‌جهت‌اند که اگر به اینها بگویی اتَّقِ اللّهَ به اینها برمی‌خورد، أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالإِثْمِ.

سلیمان(سلام الله علیه) فرمود اگر نیامدید، شما را می‌آورم؛ اما چطور می‌آورم؟ کاری به شهرتان، کشورتان، دیارتان، کشاورزیتان، دامداریتان ندارم؛ شما کاخ‌نشینان بی‌جهت را کوخ‌نشین می‌کنم؛ همین! این عدل است دیگر.

مستحضرید! این ها که می‌گویند دین از سیاست جداست یک آتش‌بس یک‌جانبه است.

آن سیاستمدار طغیانگر هرگز نمی‌گوید دین از سیاست جداست؛ می‌گوید دین با من کار ندارد ولی من با دین کار دارم؛ همه ابزار دین را به خدمت می‌گیرد.

این طور نیست که حالا اگر کسی منزوی شد، گفت ما کاری به سیاست نداریم، سیاست هم کاری با او نداشته باشد.

الآن مشکل اساسی کلیسا این است که می‌گوید ما کاری به سیاست نداریم، اما این دولتمردان آمریکا می‌گویند کلیسا باید با ما باشد و از آن بهره می‌گیرند.

این طور نیست که اگر اینها ساکت شدند آتش‌بس دوجانبه باشد

برگرفته از درس تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی/ آیات 32 تا 37سوره نمل/ رادیو معارف/برنامه بر کرانه نور، 1394/9/3

صوت کامل جلسه 

متن کامل جلسه


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط همایون سلحشور فرد 94/9/20:: 6:25 عصر     |     () نظر