سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند جویای دانش را دوست می دارد ونیز فرشتگان و پیامبران او. [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
کشکول حکمت های قرآنی- گزیده بیانات حکیمانه آیت الله جوادی آملی
پیوندها

جلسه تفسیری حضرت آیت الله جوادی آملی که امروز از رادیو معارف پخش شد به طور اتفاقی مصادف بود با سالروز کودتای آمریکایی-انگلیسی 28 مرداد 32:

این وحی وزین و سنگین، آسان و دلپذیر است. لَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّکْرِ

این قرآن، سنگین و ثقیل است اما سبک مغز نیست.

متقین هم می شوند ثقیل و وزین، و جامعه را هم دعوت می کنند به اینکه ثقیل باشد.

استکبار اول آمد در افغانستان, طالبان را بوجود آورد, بن لادن را به وجود آورد، هر جنایتی را به دست آن ها انجام دادند و نشان دادند؛ بعد تبلیغ کردند اسلام یعنی این و سپس قرآن سوزی راه انداختند, وگرنه از اول که جرأت نداشتند به قرآن اهانت کنند.

ممکن است طولی نکشد که اوباما هم به سرنوشت قذافی دچار شود, إِنَّ رَبَّکَ لَبِالمِرصادِ

طوفان شن اتفاقی نبود, آن گرفتار شدن هواپیمای جاسوسی بی سرنشین هم اتفاق نبود, اینچنین نیست که دری به دیوار خورده باشد.

این کتاب, کتابی نیست که بشود با آن بازی کرد. این کتاب آمده به مسیحیت آبرو داده, به کلیمی و یهودی آبرو داده, اگر این کتاب نبود چیزی از یهودیت و مسیحیت هم نمی ماند. خدا را منزه از آن دانسته که به زمین بیاید با یعقوب کشتی بگیرد.... اگر کسی به این قرآن اهانت کند إِنَّ رَبَّکَ لَبِالمِرصادِ

حالا وظیفه ما چیست؟ قرآن به ما می فرماید نه راه کسی را ببندید و نه اجازه دهید کسی راه شما را ببندد؛ وَلِیَجِدُواْ فِیکُمْ غِلْظَةً، یعنی آن ها باید احساس کنند که شما ستبرید. دشمن باید بفهمد که نمی شود با شما کنار نیاید.

به ما گفتند زیارت وارث بخوانید ، اینکه فقط مخصوص سیّد الشّهدا نیست. ما به شهدا عرض می کنیم سلام بر شما که این کشور را طیّب و طاهر کردید, این کشور اگر معاذ الله در در آن دروغ و تهمت و... باشد که طیب و طاهر نیست.

یا کشور طیّب و طاهر نیست یا ما طیّب و طاهر نیستیم که خدا بساط ما را جمع می کند, از این دومی باید ترسید.

چون آن شهدا اصلاً دنبال این نبودند که به پست و مقامی برسند. آن ها می گفتند یا اعدام یا اعزام, دست در شناسنامه می بردند که جبهه بروند, حالا آن ها این کشور طیب و طاهر را به ما سپردند، وَلِیَجِدُواْ فِیکُمْ غِلْظَةً؛ کی فکرش را می کرد کسی گوش سفیر انگلیس را بگیرد بگوید برو بیرون او هم بگوید چشم؟ این ها از همین وَلِیَجِدُواْ فِیکُمْ غِلْظَةً آمده است.حالا اوباما کی هست که بخواهد تهدید کند؟ ...


برگرفته از درس تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی, 28 مرداد 1394, رادیو معارف, برنامه بر کرانه نور


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط همایون سلحشور فرد 94/5/28:: 10:33 عصر     |     () نظر