سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادرانِ راستین در میان مردم، از ثروتی که شخص از آن برخوردار شود و به ارث گذارد، بهترند . [امام علی علیه السلام]
کشکول حکمت های قرآنی- گزیده بیانات حکیمانه آیت الله جوادی آملی
پیوندها

با توجه به ماه عزای حسینی، اولین یادداشت از جرعه های حکمت علامه جوادی آملی را اختصاص می دهم به یادداشتی که حدود 6 سال قبل در وبلاگ تکلیف الهی منتشر کردم:

مدتی بود که بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی را در سررسید می نوشتم. یک شب در ایام محرم تلویزیون اعلام کرد که سخنرانی ایشان با موضوع " پیام نهضت عاشورا" پخش می شود.

بلافاصله سررسید را آوردم که بنویسم. اول صفحه موضوع سخنرانی معظم له را نوشتم و پس از پایان نکته هایی که نوشتم متوجه شدم اتفاقاً همان صفحه ای که نکات این سخنرانی نوشته شده، روز عاشورا را در سرسید نشان می دهد.

و اما نکاتی از این سخنرانی با عنوان پیام نهضت عاشورا:

اگر بیمار هستی دنبال درمان باش . اگر سالم هستی دنبال درمان دیگران باش. یا مصرف کننده داروی درمان باش و یا تولید کننده.

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا،در همه جا می توان این فرهنگ را تولید کرد نه اینکه منتظر باشیم کسی این فرهنگ را تولید کند و ما مصرف کننده باشیم. یعنی اگر صالح نیستی مصلح باش و اگر مصلح شدی تولید کننده این فرهنگ باش.

کربلا یک کارخانه نیست که فقط تولید کند و ما مصرف کننده باشیم بلکه به ما می گوید که بیایید تولید کننده باشید و خود قیام کنید و اصلاح کنید و امر به معروف و نهی از منکر کنید.

ممکن است آدم ساده لوحی بگوید دین با سیاست کار ندارد ولی یک سیاست مدار مکار نمی گوید سیاست با دین کار ندارد. بلکه ان را تحریف کرده و به نفع خود تفسیر می کند. مانند بنی امیه که با استفاده از فتوی، مردم را به قتل امام حسین ترغیب کرد ... و امروز مراکز فتوایی صهیونیسم را اسراییل هدایت می کند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط همایون سلحشور فرد 93/8/25:: 10:7 عصر     |     () نظر